A hálózati díj befizetése:

A Műegyetemi Hallgatói Kft. által üzemeltetett webshopon (http://bmejegy.hu)  keresztül tudjátok befizetni a hálózati regisztrációs díjat. Ez a honlap, a nagyobb bankok oldalai, illetve a mynet.wigner.bme.hu bárminemű regisztráció nélkül elérhető a kollégium egész területén a vezetékes hálózati végpontokon vagy a portai aulában sugárzott WignAir-Guest wifi hálózaton keresztül.

A webshopon az “Internet Wigner” nevű termékből annyit vásároljatok, ahány eszközt szeretnétek használni. Kizárólag bankkártyával lehet fizetni, ami pár órán belül bekerül a rendszerünkbe. Ezután következhet a befizetés aktiválása az erre kialakított önkiszolgáló rendszerünkben.


Előfizetés aktiválása:

Az elkönyvelt befizetések 24 órán belül automatikusan bekerülnek a rendszerünkbe. Ezután a mynet.wigner.bme.hu oldalon belépés után tudjátok aktiválni a befizetéseiteket. Itt kell kiválasztanotok, hogy vezetékes netet vagy wifit szeretnétek-e, illetve megadni a megfelelő hálózati adapter MAC címét. A továbbiakban, ha váltani szeretnétek a wifi és vezetékes szolgáltatás között, vagy valamilyen okból MAC címet kell változtatnotok, akkor azt szintén ezen az oldalon tudjátok megtenni, előfizetésenként legfeljebb 2-szer. Aktiválás és változtatás után meg kell várnotok a szerverfrissítést, hogy a változtatások érvénybe lépjenek. Az utolsó frissítés időpontját a fejlécen olvashatjátok.

A mynet.wigner.bme.hu oldalra előzetesen mindenki kap külön jelszót e-mailben. Amennyiben mégse találtok ilyet a beérkezett üzeneteitek között, akkor a jelszó emlékeztetővel kérhettek újat. Ha ekkor az “e-mail címed nem található a rendszerben” hibaüzenetet kapnátok, az vagy azt jelenti, hogy a befizetésetek még nem érkezett be hozzánk, vagy azt, hogy egy másik e-mail címet adtatok meg a bmestore.hu-n.


Üzemeltetés

A kollégiumban az internetszolgáltatás üzemeltetését a WJKSZK (Wigner Jenő Kollégium Számítástechnika Kör) végzi. Kérdés, probléma esetén a support@wigner.bme.hu email címre tudtok írni, vagy keressetek meg egy körtagot (a portán ki van rakva, ki tartózkodik épp a koliban).

A koli vezetékes hálózata gyors és megbízható, kiesés szinte csak központi egyetemi probléma esetén fordul elő. Tervezett kimaradásnál előre tájékoztatunk, de persze előfordulhatnak üzemzavarok is. Ha a WIFI-vel problémáid vannak, akkor ajánljuk, hogy állj át vezetékesre.

Teendők ha nincs neted:

  • Győződj meg róla, hogy az előfizetésed már aktiválva lett-e, és hogy a jó MAC cím van-e a rendszerben
  • Ellenőrizd a LAN kábelt (nincs-e kicsúszva a fali portból, stb.) vagy a WIFI jelerősséget. A folyosó közepén található WIFI Access Pointnak (az a csészealjszerű fehér valami) zölden kell világítania – ha ez nem így lenne, azt azonnal jelezd egy WJKSZK-snak!
  • Indítsd újra a gépet/mobilod!
  • Ha az egyetemi oldalakat eléred, de mást nem akkor központi probléma van – várj türelmesen!
  • Írj nekünk vagy keress meg minket!

Aktuálisan érvényes hálózathasználati szabályzat:  Általános hálózathasználati szabályzat Fontos!!! A szabályzat értelmében az egyetemi hálózaton, amelynek része a Wigner Jenő kollégium hálózata is, szigorúan tilos mindennemű P2P fájlmegosztási protokoll használata! Ennek megszegése a hálózatról való végleges letiltást és fegyelmi eljárást vonhat maga után!